11 września 2023 | Blog

W jaki sposób projektować logo, aby najlepiej oddawało charakter firmy?

W jaki sposób projektować logo, aby najlepiej oddawało charakter firmy?

Wypromowanie nazwy firmy, konkretnej marki lub usługi jest stosunkowo kosztowne, dlatego przed rozpoczęciem działań marketingowych należy dobrze przemyśleć nie tylko nadawane im nazwy, ale także stworzyć dedykowane znaki graficzne. Ponieważ proces ten jest dość złożony, najlepiej projektowanie logotypów powierzyć fachowcom, który zadbają o to, by dobrze oddawały charakter firmy, a przy tym były oryginalne, niepowtarzalne i łatwe do zauważenia, a przy tym niepotrzebnie nie zwiększały kosztów działań reklamowych. Przekonajmy się, co okaże się najistotniejsze.

Czym musi się wyróżniać dobre logo?

Prawidłowo zaprojektowany logotyp musi dobrze współgrać z nazwą firmy, produktu lub usługi, a także odpowiadać jego cechom pod względem swej dynamiki, wielkości, złożoności oraz liczby elementów, z których się składa. Poza walorami estetycznymi – dobrze dobranymi proporcjami, kolorami czy stylistyką logo powinno też być wyjątkowe, by nikt nie zarzucił firmie plagiatu, a urząd patentowy zgodził się na procedurę jego rejestracji. Warto pamiętać, że logotyp będzie powielany na wielu materiałach reklamowych oraz udostępniany w formie elektronicznej. Liczyć będzie się więc spójność barw we wszystkich zastosowaniach, a ponadto łatwość reprodukcji i jej koszt – zbyt duża liczba kolorów może poskutkować zwiększeniem wydatków na tworzenie opakowań czy druków promocyjnych.

Jak dopasować logo do firmy?

Podstawową decyzją przy tworzeniu wizerunku przedsiębiorstwa lub jego wyrobów czy usług jest znalezienie odpowiednich nazw. To przede wszystkim z nimi musi współgrać firmowe logo pod względem znaczeniowym, graficznym i stylistycznym. Warto też pamiętać o przyzwyczajeniach klientów, ich preferencjach wizualnych czy wrażeniu, jakie chce się współkreować za sprawą logotypu. W przypadku, gdy obszar działania jest bardziej związany z wartościami konserwatywnymi, elementy muszą być stonowane, subtelne i stylowe. Jeśli w grę wchodzi szeroki odbiorca, liczy się zdolność do wyróżniania się oraz zwracania uwagi. Zamawiając logo, należy więc dostarczyć możliwie dużo informacji o swoim biznesie.

© inFin sp. z o.o. | 2024