11 października 2022 | Blog

Dlaczego działania brandingowe mają tak duże znaczenie?

Dlaczego działania brandingowe mają tak duże znaczenie?

Odniesienie sukcesu w biznesie wymaga nie tylko dostarczania potencjalnym klientom produktów lub usług odpowiadających ich potrzebom i oczekiwaniom co do jakości, ceny czy dostępności, ale również wyróżnienia oferty firmy spośród innych. Sposobem na osiągnięcie dobry rezultatów w tym obszarze jest podjęcie profesjonalnych działań brandingowych – w tym znalezienie nazwy i zaprojektowanie logotypu, co będzie podstawą do stworzenia całego systemu identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Gwarantuje to nie tylko możliwość zbudowania swej rozpoznawalności, ale także sprawia, iż środki przeznaczane na marketing i reklamę będą wydawane efektywniej. Przekonajmy się, co jest ważne podczas tworzenia loga.

Czym jest logo i jakie ma znaczenie?

Logo firmy lub produktu to najczęściej element graficzny, który łączy się z nazwą przedsiębiorstwa albo konkretnego wyrobu czy usługi. Jest ono eksponowane w materiałach reklamowych, umieszczane na opakowaniach, a także siedzibie firmy, punktach sprzedaży, a nierzadko również na używanych środkach transportu. W ramach systemu identyfikacji wizualnej trafia niekiedy także na noszone przez pracowników ubrania czy wykorzystywany sprzęt.

Jakie elementy są istotne przy projektowaniu logotypu?

Każdy projekt loga musi łączyć w sobie atrakcyjną formę graficzną odnoszącą się do branży, w jakiej działa firma, jej specyfiki czy cech wyróżniających z właściwie wybraną kolorystyką oraz efektownym liternictwem zastosowanym przy zapisie nazwy. Liczy się również jego styl i dynamika. Poza względami estetycznymi oraz oryginalnością ułatwiającą odróżnienie się od konkurencji należy pamiętać, że logo powinno być łatwe do zreprodukowania, a także przedstawienia zarówno w przypadku internetu czy nośników elektronicznych, jak i materiałów drukowanych.

© inFin sp. z o.o. | 2024